شیطان شناسی

برای شناخت ماھیت ابلیس بایستی منطق و شیوه خردورزی و استدلالش را دریافت. او برای توجیه کفرش و سجده نکردن مقام خلافت اللھی آدم(ع) منطق خود را بروز داد. یکی قیاس ماھیت و ساختار آفرینش بین خود و آدم است (گل و آتش) و دیگر دھری گری و سابقه پرستی است که سابقه آدم را شرارت و فساد و توحش می داند که عین واقعیت است و سابقه خودش را سراسر عبودیت می داند که اینھم درست است. این ھمان قیاس بین خود و آدم(ع) است منتھی در ھویت و معنویت و اخلاق! یعنی آدم(ع) ھم به لحاظ ظاھر خلقتش پست تر از ابلیس است و ھم به لحاظ سابقه اخلاق و ھویت معنویش! و از این ھر دو حیث حق با ابلیس است ولی ابلیس از دو امر غفلت می ورزد و با آنکه بر غفلتش آگاه ھم می شود ولی تصدیق نمی کند. یکی وضعیت کنونی آدم(ع) است و دیگری مقام باطنی اوست که خداوند از روح و علم اسماء به او داده است ک ھیچیک از ملائک چنین مقامی را دارا نیستند. و ابلیس با اینکه بر مقام روحی و علمی آدم آگاه می شود قادر به ھضم و پذیرش و تصدیق آن نیست و این ناتوانی موجب استکبار و کفر و لعن ابلیس از درگاه حق می شود. در حالیکه سائر ملائک ھم که دچار ھمان مسائل ابلیس بودند با امتحان کردن آدم(ع) در علمش بالاخره تصدیق و سجده می کنند.
کتاب شیطان شناسی ص ۷

امراض لاعلاج, عذاب و پریشانی٬ ایدز, ستمگری و ستم پذیری, هم نشین بد, آینده و آرزوها, پول, ربا و ریا, یأس و ناامیدی, افسردگی, ناکامی, بخل، حسادت, بازی با زمان, فلاکت و حقارت و سرنوشت, جبر, جهنم در زمین, امراض, آب درمانی, خواب درمانی, یوگا درمانی, هنر و موسیقی درمانی, گیاه خواری, داروها, مسکن و واکسن ها, اعتیاد, شراب, بنگ, نیهیلیزم, سکولاریزم, خودکشی, جهل و جنون و جنایت, انکار و تهمت, آخرالزمان, امراض, جبر آزادی و برابری, دموکراسی‌, دیکتاتوری, تکنولوژی, پیشرفت, پست مدرنیزم, پیروی از خود, ثروت اندوزی, اشرافیت, رزق ناپاک, ریا و دروغگویی, تکبر, بی خوابی و کابوس, خستگی مزمن, پریشانی و استرس, امراض, هیزی و هرزگی, هم جنس گرایی, تفاله سکسی, فمینیزم, عشق تصرفی, استثمار عاطفی و جنسی خانواده, بی هویتی, نژادپرستی, مالکیت ها, جنون جنسی, طلاق, خیانت, نفرت, نفاق عاطفی, ناشکری, بدبینی, شیطان شناسی- دجال